Stel je eens voor dat een melding van een bewoner snel wordt doorgegeven aan meteen de juiste afdeling. De onderhoudsplanners kunnen de prioriteit van de melding meteen inschatten en met behulp van het systeem zien welke vakmannen vandaag aan het werk zijn, wat ze doen en waar hun specialiteiten liggen. Hierdoor zijn zij in staat om gelijk te handelen en de juiste vakman op de klus te zetten.
Door goede communicatie tussen verschillende disciplines in jouw organisatie kun je snel reageren op de melding zonder dat de bewoner hoeft te wachten. Dit resulteert in een grote tevredenheid onder bewoners, maar ook voor een fijne sfeer op de werkvloer tussen je colllega’s. De auteurs van Lean Instituut @Verbeeten geloven dat je dit kan bereiken door continu te verbeteren op basis van de lean methodiek.
Met behulp van de vijf lean principes dagen zij jouw organisatie uit om de goede dingen goed te doen.
Inhoud
Inleiding
Hoofdstuk 1 Wat is lean?
Klantwaarde bepalen
Verspillingen elimineren uit de waardestroom
Creëren van Flow
Pull systeem
Streven naar perfectie
Hoofdstuk 2: In verbinding met de klant
Klantwaarde
De klantarena
KANO-model
Hoofdstuk 3: In verbinding binnen en tussen teams
Samenwerking binnen teams
Samenwerking tussen teams
Hoofdstuk 4: De rol van de leider
Hoofdstuk 5: In verbinding als organisatie
Missievertaling
Obeya room
Escalatiemodel
Hoofdstuk 6: Plaats-ongebonden in verbinding blijven
E-book ontvangen
Als lid van CorporatieNL kun je deze publicatie downloaden. Ga naar het ledenplatform, klik op de kennisbank en je treft er deze titel. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.
Nog geen lid? Regel vandaag nog je lidmaatschap van CorporatieNL en krijg toegang tot de kennisbank inclusief dit boek. Je kunt dan voortaan ook gelijk deelnemen aan alle events, trainingen en commissies.